FANDOM

Five Nights at Freddy's to gra z zawiłą fabuła i wieloma niewyjaśnionymi zagadkami, co automatycznie rodzi wiele teorii i mitów na jej temat. Razem z nimi są także plotki, które w większości są fałszywe i natychmiastowo uznawane za błędne.

Temat został stworzony po to, by umieścić w nim jak najwięcej teorii i plotek dotyczących gry. Powinien być często edytowany przez użytkowników i moderatorów by zawierał jak najwięcej. Zanim cokolwiek tu dodasz, skontaktuj się z adminami. Jeśli masz zamiar to zrobić, podaj jakiś dowód na prawdziwość dodanej rzeczy.

Teorie

Teorie są generowane przez fanów którzy próbują wyjaśnić jak najwięcej zagadek. Najprawdopodobniej żadna z nich nie jest prawdziwa i nie powinna być akceptowana zanim Scott jej nie potwierdzi.

Co się stało z Toy animatronikami w Five Nights at Freddy's 3?

Gdy odblokowujemy dobre zakończenie, uwalniamy dusze Freddy'ego, Chici, Bonnie'go i Foxy'ego. Ale co się stało z Toy'owymi?

Być może w Toy'owych nie ma duszy dzieci, a były tylko robotami. Potwierdza to, że w biurze jest pudełko z częściami Toy'owych.

Piąta głowa

Kiedy skończymy Złe Zakończenie mamy 5 głów: Bonnie'go, Chicy, Foxy'ego, Freddy'ego i jedna nie znana głowa we mgle. A w dobrym zakończeniu są 4 puste głowy: Bonnie'go, Chicy, Foxy'ego i Freddy'ego. Więc,czyja jest 5 głowa?

Mike jest zabójcą dzieci

W Pizzerii "Freddy Fazbear's: Family Diner" zostało zwabione na zaplecze o późnych godzinach i zabite 5 dzieci. Sprawca pozostaje nieznany...

Jako, że sprawca jest anonimowy, pozostają różne spekulacje na temat jego tożsamości. Niektórzy uważają, że sprawcą jest Mike. Dowodami na ten temat jest: Napis "IT'S ME" pojawiający się gdy Foxy opuści Piracki Kącik i czasami pojawiający się zamiast plakatów na Wschodnim Korytarzu, jakby animatroniki chciały się skontaktować z mordercą oraz fakt, że animatroniki chcą nas zabić. Jednak napis "IT'S ME" i fakt, że animatroniki nas atakują, można wytłumaczyć. Najprawdopodobniej uznają nas za mordercę, bo mylą nasze ubranie z ubraniem Purple Guy'a. Po wytłumaczeniu i po pewnym czasie, sprawa ucichła...

Wszystko się zmieniło gdy jakiś angielski youtuber przekręcił głos z trailera FNaF 2. Słychać na nim głosy, które oskarżają Mike'a o bycie zabójcą, brzmią następująco:killer is out! MIKE KILL ALL! this is enough!. Jednak odstępy czasowe między piosenką "Most Londyński wali się" (na której wzorowano piosenkę z trailera), a piosenką z trailera wynoszą ponad 700! Mike nie mógł żyć tak długo. Poza tym jeśli osobiście obejrzy się odwróconą piosenkę to trudno usłyszeć jakiekolwiek, zrozumiałe dźwięki.Z tego powodu oskarża się również mike'a o bycie purple guy'em. Tłumaczyło by to czemu animatrony próbują nas zabić

wysyłąm link do filmu gdzie jest to przedstawione (trzeba przewinąć do 7.44)

https://www.youtube.com/watch?v=07Cw37_cBuw

Jakiej płci jest Mangle

Nie wiadomo jednoznacznie jakiej płci jest Mangle, ale są różne spekulacje

Argumenty, że jest facetem

  • Jest odpowiednikiem Foxy'ego, a Toy'owe nie zmieniają płci swych poprzedników
  • Phone Guy mówi do niego w formie męskiej "Mangle".
  • Ma muszkę.
  • Kolor jego/jej polików jest w kolorze czerownym. Mężczyźni - Toy Bonnie i Toy Freddy mają taki sam kolor rumieńców. A kobiety - Toy Chica i Balloon Girl. 

Argumenty, że jest kobietą

  • Ma pomalowane usta i paznokcie.
  • Występuje w Ladies Night (z pol. Damska Noc). Oznacza to jednak także noc, podczas której kobiety płacą mniej, np. w kinie.
  • W minigierce we FNaF 4 jest w damskim pokoju.
    • Chociaż po prostu mógł/mogła, być zabawką dziewczynki zamieszkującej ten pokoju, a potem 
  • Widzimy jej/jego rekonstrukcję na zapowiedzi FNaF World. Ma rzęsy jak wszystkie samice oraz coś takiego jak majtki, tak jak Toy Chica.

Kto ugryzł ofiarę The Bite of '87?

W nocy 2 pierwszej części gry Phone Guy wspomina o The Bite of '87, kiedy ktoś został ugryziony przez jednego z animatroników. To wydarzenie nazywa się "The Bite of '87". Często oskarża się o to Foxy'ego, za względu na stan szczęki i fakt zamknięcia Pirackiego Kącika. Jednak może to być Freddy, gdyż na regulaminie w wschodnim korytarzu pisze "Nie dotykaj Freddy'ego" oraz można zobaczyć odcisk dłoni na jego twarzy. Możliwe też, że to Mangle, ponieważ dzieci go/ją ciągle rozkładały i mogły zdenerwować animatronika.Toy Chica ,też jest przez niektórych oskarżana ,bo zdejmuje dziób na scenie ,przez co pokazuje ona ,że mogła ugryźć, mogła przejść między klientami i odgryźć płat czołowy jakieś osobie .Są również spekulacje, że to Springtrap ze względu na to, że był zapomnianym, opuszczonym animatronikiem. Może być to też Złoty Freddy, ponieważ gdy w Five Nights at Freddy's 1 ustawimy inteligencje Freddy'ego na 1, Bonnie'go - 9, Chici - 8, i Foxy'ego - 7, czyli w kod układający się w date  ugryzienia to wyskoczy nam głowa Złotego Freddy'ego, a gra sie scrashuje. Po 5 nocy w minigrze w Five Nights at Freddy's 4 widać, że jakieś dziecko zgnieło na wskutek ugryzienia przez FredBear'a, czyli złotej wersji Freddy'ego, ale nadal trwają spekulacje czy rzeczywiście to było Ugryzienie z 87, czy jednak nie.

Do kogo należy Endoszkielet?

Istnieją plotki, że należy do Golden Freddy'ego ale jest to bujda. Dowód to to, że gdy Golden Freddy siedzi w biurze widać przez dziurę w łapie (prawej) w drugiej grze, że posiada on endoszkielet. Istnieje także plotka która mówi, że należy on do Foxy'ego, lecz to także tylko nieprawdziwa plotka. Można to poznać po tym, że Foxy ma hak, a endoszkielet już nie. Po drugie, Foxy nie chodzi nigdy przez wentylację, a endoszkielet owszem. Za dowód podaje się to, że Foxy był w czasie naprawy. Być może należy do Springtrapa, bo Purple Guy musiał go wyjąć aby za pomocą kostiumu zabić dzieci.

Co znajduje się w kuchni?

O kuchni nie mamy żadnych informacji, bo kamera FNaF oraz FNaF2 jest wyłączona. Istniała fałszywa spekulacja, że gdy w Custom Night we FNaF ustawimy kod 6,6,6,6 to będziemy mogli zobaczyć co się w niej znajduje. Plotka jednak okazała się fałszywa, ponieważ w plikach gry nie ma żadnych grafik kuchni.   

Miejsce Phone Guy

Możliwe że z tego miejsca kontaktuje się z nami Phone Guy. Jednak Phone Guy umiera w 4 nocy , a Chica i Freddy przechodzą przez te miejsce już w nocy 3. Foxy wogóle przez nią nie przechodzi.

Tam jest ciało Phone Guy'a

Możliwe, że tam zostało przewiezione ciało Phone Guy'a, ale w pierwszej nocy mówi, że animatroniki chcą zapakować człowieka w kostium Freddy'ego, a nie po prostu zabić.

Lokalizacja startowa Golden Freddy'ego

Możliwe, że tam "mieszka Golden Freddy, gdy nie jest w biurze. A plakat z MB2 służy jako teleport, który łączy kuchnię z biurem.

Tumblr nfq49afokT1thonkoo2 250

Purple Guy w minigierce "SAVETHEM

 Purple Guy i Phone Guy to ta sama osoba

Jedna z teorii mówi, że Purple Guy i Phone Guy, to ta sama osoba. Dowodem na to jest fakt, że rzadko pod koniec minigierki "Save Them", goni nas Purple Guy z odznaką na piersi i czymś przypominającym  telefon (prawdopodobnie jest to paralizator). Poza tym, Phone Guy wspomina, że jego ulubionym animatronikiem jest Foxy i nigdy nie lubił Marionetki. A w minigierce "Go, Go, Go", Purple Guy uśmiecha się do Foxy'ego, natomiast w mingierce "Take Cake to the Children", Purple Guy zabija przed pizzerią dziecko, które jest uznawane za Marionetkę. Jednak nie mogą być to te same osoby , ponieważ Phone Guy umarł przez [prawdopodobnie] Golden Freddy'ego , a Purple Guy w kostiumie Springtrapa. 

Co zabiło Purple Guy'a w kostiumie Spring Trapa?

W minigierce po nocy 5 w FNaF3, Purple Guy zostaje zapędzany, przez duchy dzieci do kostiumu Spring Trapa i w nim umiera. W taki sposób powstaje Springtrap. Ale zostało jeszcze jedno pytanie... Co konkretnie go zabiło? Jest wiele spekulacji na ten temat, ale przedstawione zostanie 5 najbardziej prawdopodobnych:
FNAF 3 złe zakończenie

Pod koniec minigierki 5 nocy w FNAF3, Purple Guy ginie w stroju Spring Trapa

Prąd

Możliwe że zabił go prąd, gdy wchodził do kostiumu Spring Trapa. Poza zabiciem Purple Guy'a, prąd spowodował pożar o którym piszą w gazecie po nocy 6. Tłumaczyło to, fatalny stan animatronika i pożar o którym piszą w gazecie po nocy 6. Jednak nie jest to najbardziej prawdopodobne, bo widać, że tryska krew.

Wnętrze animatronika

Możliwe, że zabiły go sprężyny, baterie, kable i inne części Springtrapa, gdy do niego wchodził. Potwierdza to wiadomości od Phone Guy'a w FNaF1, podczas której mówi że człowiek nie może przeżyć w kostiumie animatronika. Ale nie wyjaśnia opłakany stan animatronika i pożar w domu strachów.

Rozgniecenie

Możliwe, że został rozgnieciony w kostiumie Spring Trapa, bo sprężyna puściła. Potwierdza to, że pod koniec minigry z animatronika tryska krew i że animatronik jest w opłakanym stanie. (jeśli, oczywiście Purple Guy był zabójcą) Gdy wchodził do kostiumu Golden Freddy'ego albo Golden Bonnie'go, nie został rozgnieciony, ponieważ Phone Guy w jednej z nocy FNaF 3 mówił o tym, że pracownicy mogą za pomocą specjalnej sprężyny, chodzić w kostiumach animatroników. Ale, gdy sprężyna by puściła, doszłoby do rozgniecenia.

Deszcz

Podczs Minigierki z nocy 5 widać, że w tym miejscu pada i deszcz mógł by się dostać do kostiumu i puściły by sprężyny, a w kostiumie jest Purple Guy więc tak może umrzeć w kostiumie Springtrapa.Deszcz sprawił że zatrzaski wbiły się głęboko w ciało purple guy'a. Ta teoria jest podobna do minigierki w fnaf4 gdzie fredbear zabije dziecko. Dziecko wciąż płakało więc było mokre co sprawiło że szczęka fredbear'a się zatrzasnęłaTą teorie poddtrzymuje tez fakt o tym ż na taśmach słychać:

"Proszę nie szturchać i nie naciskać na żadną ze sprężyn . Nie dotykaj ich w żadnym wypadku. Nie oddychaj w ich stronę gdyż wilgoć może sprawić że puszczą."

Foxy nie ma złych zamiarów

Istnieje teoria mówiąca, że Foxy nie ma wobec Mike'a złych zamiarów. Ponoć gdy biegnie do biura, chce się tylko spytać, czy wszystko z Mike'm w porządku. Ale z powodu uszkodzonego chipu głosowego, wydaje dźwięk Jumpscare, a Mike ginie z powodu zawału serca. Mimo iż teoria wydaje się sensowna, nie ma żadnego mocnego argumentu na potwierdzenie jej. Mimo tego, wielu ludzi wierzy w nią. Powstały nawet Creepypasty, ale Creepypasta to nic innego jak wymyślone historie i nie mają nic wspólnego z grą.

Jednak jeśli uwzględnimy fakt, że inne animatroniki również nas Jumpscare'ują, to będą dwie opcje: Pierwsza - Wszystkie animatroniki nas jumpscare'ują umyślnie oraz druga - Żaden animatronik nie atakuje umyślnie i ma uszkodzony chip głosowy. Druga teoria jest błędna, ponieważ Freddy śpiewa swój dżingiel, Chica/Bonnie jęczą w biurze i nawet sam Foxy, umie zaśpiewać w Pirackim Kąciku. Poza tym Freddy, Bonnie i Chica, są zadbanymi maskotkami w przeciwieństwie do Foxy'ego i nie powinny mieć żadnych usterek. W takim razie, jedynym sensownym argumentem jest teoria, że wszystkie animatroniki jumpscare'ują umyślnie w tym Foxy.

Jednak, gdy rozjaśnimy Piracki Kącik, kiedy Foxy go opuści, ponoć zobaczymy napis "I am a good fox" (z pol. "Jestem dobrym lisem"), ale to jest zwykły mit.

===
Twarze animatroników === Na początku gry FNaF 1 widać że pojawiają się twarze Freddiego Bonniego i napis ,, ITS ME "

pozostaje to niewyjaśnione.

Śmierć Phone Guy'a

Jest wiele teorii na jej temat, ale ostatnio pojawiło się coś, co by pasowało do ułożenia tajemnicy jego śmierci. Otóż w pierwszej części gry w trzeciej nocy mówi nam, że gdy animatroniki dostaną się do biura możemy udawać martwego. Wtedy pomyślą, że jesteśmy pustym kostiumem i nas zostawią. Ta teoria wydaje się być prawdziwa.

Freddy i Bonnie to podstawowe animatroniki.

Prawdopodobnie Freddy i Bonnie byli pierwszymi animatronikami planowanymi przez Scott'a.

Dowodem jest to, że obaj byli w pierwszej lokacji jako Fredbear i SpringBonnie.

Poza tym to Freddy jest głównym bohaterem, a to Bonnie miał główną rolę w trailerze do FNaFa 1.

Plotki

To fan-made, lub photoshopy. Są całkowicie fałszywe. Ich celem jest tworzenie FNaF'owych legend i dla rozrywki graczy FNaF. Ale nie ma ich w grze.

Zagadkowy Screenshot

Zagadkowy Screenshot

Zagadkowy Screenshot, co nie?

Plotka dotyczy pewnego screenshota z FNaF2. Widać na nim twarz Marionetki w telewizorach.

Jednak okazało się to Photoshopem, gdyż widać jedno źle wklejone zdjęcie Marionetki, oraz w plikach gry nie ma czegoś takiego jak ,,maskotki z czarnymi oczami, białymi źrenicami patrzące się na nas"

Purple Guy to animatronik

Niektórzy zaczęli sądzić, że Purple Guy jest to animatronik, przez jego świecące oczy. Ale w plikach gry nazywa się "Man" (z pol. Człowiek). Więc nie jest animatronikiem, lecz człowiekiem. Jednak man znaczy również mężczyznę, więc może to oznaczać że jest płci męskiej i jest animatronikiem, ale to szukanie na siłę.

Man oznacza mężczyznę. Człowiek to human.

Elephanch i Tigor

W ???? roku na Creepypaście, pojawił się strona o Five Nights at Freddy's opowiadająca o Elephanchu i Tigorze. Nikomu to nie przeszkadzało. Ale wielu graczy sądziło, że Tygrys i Słoń naprawdę mieli istnieć w grze. Jednak Creepypasta to nic innego, jak straszne opowiadania wymyślone przez graczy! JEŚLI W NIE WIERZYŁEŚ NAPRAWDĘ, TO SIĘ MYLIŁEŚ!!!

Oczy Marionetki

Gdy skacze na nas Marionetka, w jej oczach widać oko podobne do ludzkiego. Może to być dusza zamknięta w Marionetce, albo (co bardziej prawdopodobne) odbicie oczu Jeremiego w jej oczach.
Tumblr inline ney3gzVlGi1rh34i2

Dziwne, dodatkowe oko Marionetki

Usta Balloon Boy'a

Gdy przyjrzymy się ustom Balloon Boy'a w Biurze, to możliwe, że zobaczymy "parę oczu". Ale te oczy, w 

Maxresdefault

Czy widzicie coś dziwnego?

przeciwieństwie do oka Marionetki, nie są tak wyraźne. Możliwe nawet, że ich nie zobaczymy na pierwszy rzut oka. A więc, może to być po prostu....Odbicie światła.

Legenda Candy'ego

Pewien czas temu gracze FNaF2 po rozjaśnieniu zdjęcia Prize Corner (Zakątku Nagród), zobaczyli, że koło prezentu widnieje głowa podobna do kota.

Sala gier

Być może ten cień też może być sprawką Candy'ego

Co więcej w Game Area (Sala gier), pomiędzy prezentami widać cień głowy, która przypomina kocią

Wiele graczy, sugeruje, że to może być Candy, animatronik-Kot, nie istniejąca halucynacja. Widziano tylko głowę, więc to może być głowa jakieś figurki, którą względem kamery nie widzimy.

Raz nawet, został dodany do FNaF2, przez hackera/fana Candy'ego. Jednak, Candy'ego szybko usunięto, a hacker został ukarany. W FNaF3 Fan-made (fanowskie), Candy jest normalnym animatronikiem i nazywa się "Sugar Budzi Postrach".

Możliwe, że cień w zakątku nagród to głowa endoszkieletu, ale ten w Sali Gier nie może być jego sprawką...
FNAF2 Candy the Cat

Być może to cień Candy'ego

Mrugająca babeczka

Na pewnym filmiku w FNaF2, została uwieczniona mrugająca babeczka LINK.

Oczywiście wielu ludzi w to uwierzyło, jednak po przestudiowaniu pliku gry okazało się że w grze nie ma czegoś takiego jak mrugająca Babeczka, a film był jedynie Fan-madem.

Skąd dzwoni do nas Phone Guy?

Nie wiadomo. We FNaF 2 nie ma żadnych pomieszczeń które nie są pokazane na kamerach więc nie wiadomo skąd on może dzwonić.Połowa graczy myśli, że z kuchni ale to nie jest potwierdzone ponieważ jakby był w kuchni przez wszystkie noce to Freddy Fazbear i Chica by go włożyli do kostiumu.

Five Nights at Freddy's 4

Pewien fan stworzył kontynuację FNAF3 w 2015 roku. Wrogami są stare animatroniki i Springtrap. Co ciekawe, przedstawił je jako... prawdziwe szkielety. Ich formy były jednak identyczne, choć pozostały ich niektóre części, np. Foxy miał hak, Chica część dzioba, a Springtrap swoje nogi, których materiał jeszcze nie zszedł. Wszystkie amatroniki miały czerwone oczy, a w przeciwieństwie do FNAF3 bohaterem jest ponownie Freddy Fazbear. Stróżem nocnym jest Fritz Smith, a dzwoni do nas Phone Dude. W Springtrapie szczątki Purple Guy'a zgniły, a szkielet się rozłożył.

Phantom Bonnie

Niektórzy uważają ,że w FNaF3 jest Phantom Bonnie jednak to Fan-made. Można rozpoznać że to Fan-made po jumpscarze. To ten sam Jumpscare tylko inne kolory i krótszy.

Phantom bonnie jumpscare fanmade by fazboggle-d8lt6mh