FANDOM

Springtrap - główny antagonista w grze Five Nights at Freddy's 3, oraz postać z cutscenki FNaF: SL.

Wygląd

Springtrap to animatronik sprężynowy o otyłej sylwetce i ciemnozielonym kostiumie. Został znaleziony 30 lat po zamknięciu Freddy Fazbear's Pizza i został przeniesiony do Fazbear's Fright: The Horror Attraction. Z powodu wypadku z Williamem Aftonem i starości jest bardzo zniszczony. Ze stóp jest zdarty kostium, który zakrywał endoszkielet i resztki nóg Wlliama Aftona. Wyżej są łydki składające się z postrzępionego materiału, z którego zwisają kable. Wyżej, nad kolanami oraz na udach są dwie większe dziury przez, które widać parę sztywnych kabli oraz endoszkielet kolan. Część brzucha jest rozerwana, a nad nią jest ciemniejsza elipsa na której jest dziura przez którą możemy dostrzec serce Williama Aftona . Nad ową dziurą jest mały guzik. Na obu barkach są dwie szerokie odstępy, przez które widać zniszczone mięśnie oraz endoszkielet, zastępujący kości. Springtrap jako jedyny animatronik we FNaF'ie 3 ma pięć palców. Posiada okrągłą głowę z dwiema króliczymi uszami, w tym jeden przełamany na pół. Ma szczękę z zepsutymi zębami oraz lekko przekrzywiony nos. Jego szare lub ciemnozielone oczy są bardzo wysuszone.

Zachowanie

Podczas dnia od 2 do 6, Springtrap jest główną atrakcją w domu strachów, ale nie wiadomo co robi konkretnie. Jednak począwszy od nocy 2, ożywa i stara się dostać do lokacji z ochroniarzem. Żeby się do nas dostał musi przejść przez kilka pomieszczeń zaczynając zwykle od pokoju 10, czasami też od pokoju 9, pokoju 8 lub w rzadkich przypadkach - pokoju 7. W trakcie swojej wędrówki w kierunku biura może wejść do wentylacji, słyszymy wtedy dźwięk podobny do buczenia lub tukotu.
Springtrap w wentylacji
Aby kontrolować jego ruch i uniemożliwić mu dotarcie do nas, musimy przyciskiem "play audio" puszczać dźwięki wydawane przez balloon boya. Polega na prostej zasadzie - Jeśli Springtrap wyjdzie z pokoju i przejdzie do następnego (np. Z pokoju 6 do pokoju 5), możemy za pomocą tego przycisku sprawić, że z powrotem wróci do po poprzedniego. Ta mechanika przedłuża jego drogę. Dzięki temu jest szansa, że w ogóle nie wejdzie do biura i stróż nocny przetrwa aż do końca nocy Począwszy od kiedy dotrze do Pokoju 5 można usłyszeć jego głuche jęki lub ciężkie oddychanie.
Jęczenia Springtrap'a
Wraz z następnymi nocami, będzie poruszał się coraz szybciej i będzie coraz trudniejszy do kontrolowania. Na dodatek sprzęt audio, który jest jedyną obroną przed tym animatronikiem będzie się psuł szybciej z każdą nocą. Może on również wejść do wentylacji. W takim przypadku należy zablokować wentylacje przez podwójne kliknięcie, w której się znajduje nim wejdzie do biura przez wentylacje 15. Jeśli uda mu się dotrzeć do biura, pojawi się jego jumpscare i przegramy grę.
Scream3

Historia

Springtrap prawdopodobnie był sprężynowym animatronikiem (mógł działać jako zwykły animatronik oraz służyć jako kostium) z pierwszej restauracji. Uznano jednak, że jego mechanizm jest niestabilny (prawdopodobnie po zmiażdżeniu pracownika) i ukryto go w pokoju, który później zabito deskami. Był on zamknięty z tym pokoju przez około 30 lat. Springtrap był tylko maszyną i nie było w nim duszy. Tuż po zamknięciu Freddy Fazbear's Pizza pojawił się Purple Guy, który otworzył pokój ze Springtrapem i użył go jako kryjówki. W minigrze po nocy 5 Purple Guy chowa się do stroju Springtrapa, by uniknąć konfrontacji z duszami dzieci, lecz gdy do niego wszedł został zmiażdżony. Po 30 latach pracownicy znaleźli Springtrapa i użyli go jako atrakcji w "Fazbear's Fright: The Horror Attraction".

Ciekawostki

  • Zanim poznano jego prawdziwe imię (Springtrap), był przez fanów nazywany Spring Bonnie.
  • Czasami gracze nazywali go Salvage, co znaczy "złom" lub "odzysk", lecz uznano tą nazwę i użyto w jego następnej wersji.
  • Ze słów Phone Guya możemy wnioskować, że pierwotnie nazywał się Springbonnie.
  • W Five Nights at Freddy's 2 na CAM 04 (party room nr 4) widnieje prawdopodobnie jego portret zrobiony z papierowych talerzy oraz serpentyn.
  • W Zachodnim Korytarzu we FNaF1 widnieje rysunek, który może przedstawiać Springtrapa. Jednak postać na obrazku jest niebieska, a Springtrap zielony. Najprawdopodobniej to po prostu brzydko narysowany Bonnie.
  • Sprężyny Springtrapa były pułapką dla Purple Guy'a. Stąd jego imie, które w dosłownym tłumaczeniu brzmi sprężynowa (spring) pułapka (trap).
  • Springtrap jest 2 najbardziej zniszczonym animatronikiem (po Mangle )
  • Jest jedynym animatronikiem, który nie ma w grze żadnego odpowiednika. Ewentualnie może nim być Bonnie.
  • Podczas nocy bardzo rzadko mogą pojawić się sceny z Springtrapem (patrz - Galeria).
  • Phone Guy podczas nocy 1 wspomina o sekretnych pokojach. Dowiedział się o nich od osoby, która projektowała jeden z budynków. Kamery w nich były wyłączone, a same pokoje były zabite deskami. Być może w jednym z nich znaleziono Springtrapa.
  • Kiedy podświetlimy gazetę po nocy 6., zobaczymy tam zniekształconą twarz Springtrapa.
  • Springtrap jest drugim animatronikiem, który ma dwa jumpscare'y. Jeden z nich pojawia się, gdy wejdzie on do biura ościeżnicą z lewej strony. Zaś drugi, gdy wejdzie do biura przez wentylacje. Pierwszym animatronikiem posiadającym dwa jumpscary jest New Freddy z FNaF1.
  • Sprężyny w Springtrapie zatrzaskiwały się stopniowo, inaczej śmierć Purple Guy'a nastąpiłaby natychmiast i scena jego śmierci z minigry nie byłaby możliwa, spowodowane to było przez kapiącą z sufitu budynku wodę.
  • Springtrap jest pierwszym animatronikiem którego możemy zaobserwować na każdej z kamer.
  • Ma on dwie pozycje na każdej kamerze (nie licząc wentylacji) i oprócz kamery numer 1
  • Na jednym z jego jumpscare'ów widać głowę Purple Guy'a.
  • Niektórzy sądzą że w kostiumie cały czas jest Purple Guy, lecz jest w nim endoszkielet pokryty jego szczątkami (inaczej by się nie ruszał).
  • Springtrap przeżył pożar, wiemy to z kilku dowodów, są nimi: gazeta po nocy 6. oraz cutscenka kończąca Five Nights at Freddy's: Sister Location.
  • Według niektórych teorii, to nie William Afton jest w Springtrapie, ale jego syn - Michael Afton, o czym początkowo świadczyła ostatnia cutscenka za FNaF SL, lecz ostatecznie Scott potwierdził, że był to jednak William Afton.
  • W cutscence z fnaf sl można zobaczyć, że nie posiada kostiumu prawego ucha i bioder, a we fnaf 6 jest niemal kompletny.

Galeria

Pobrane (2) Galeria dla artykuł:
Springtrap - Galeria
Animatroniki
FNaF 1 FreddyBonnieChicaFoxyGolden Freddy
FNaF 6/FFPS Rockstar FreddyRockstar BonnieRockstar ChicaRockstar FoxyFuntime ChicaBucket BobMr. Can-DoMr. HugsNo. 1 CratePan StanHappy FrogMr.HippoNedd BearPigpatchOrville ElephantMusic ManEl ChipLeftyScrap BabyMolten FreddySalvage Springtrap
Inne FredbearSpring BonniePurple FreddyTwisted FoxyTwisted FreddyTwisted WolfTwisted Bonnie