FANDOM

Shadow Freddy - halucynacja czasami pojawiająca się od Nocy 6 w Części/Usługi.

Wygląd

Swym wyglądem bardzo przypomina Złotego Freddy'ego: podobna postawa, te same nogi, mikrofon w prawej ręce, druty wystające z prawego oczodołu i brak lewego ucha. Te cechy doprowadziły do tego, że jest bardzo do niego podobny i zaczęto kojarzyć Złotego Freddy'ego i Shadow Freddy'ego jako tą samą postać. Różni się od niego jedynie przez wyrazisto, białe źrenice i zęby.Nie posiada takiej ilości zniszczeń, jak jego normalny odpowiednik.

Zachowanie

Począwszy od nocy 3,rzadko 2 gdy gracz świeci latarką w Części/Usługi to może się tam pojawić. Powinno się szybko zmienić kamerę lub wyłączyć monitoring, wtedy Shadow Freddy zniknie. Jeśli jednak nie zrobi się tego, bądź zrobi za wolno to Shadow Freddy doprowadzi do scrachowania gry, lecz dopiero od wersji 1.13.We wcześniejszych wersjach występuje jako zwykły easter egg, jeśli jakiegoś animatronika (nawet Foxy'ego) nie będzie w części usługi i się włączy kamery, wyłączy i znowu włączy to pojawi się Shadow Freddy i kiedy się chce poświęcić trochę energii na świecenie na niego, by się mu przyjrzeć, to energia nie będzie się tak szybko wyczerpywać.

Ciekawostki

  • Gdy rozświetlimy jego obraz zobaczymy, że jest on fioletowy.
  • Może się pojawić tylko jeden raz w Części/Usługi w ciągu nocy.
  • Nie może się pojawić w nocy 7, ponieważ wtedy nie mamy dostępu do Części/Usługi.
  • Może się pojawić tylko wtedy, kiedy wszystkie animatroniki wyjdą z Części/Usług.
  • W wersji mobilnej zamiast crashować grę, zacina ją.
  • Niektórzy sądzą że Shadow Freddy to Nightmare z Fnaf 4.
  • Phone Guy mówił o użyciu żółtego stroju, mówił prawdopodobnie o stroju old Golden Freddy'ego, co tłumaczy dlaczego Shadow Freddy wygląda jak on.
  • Ale może to też być dusza pracownika pizzerii, który zginął w stroju Fredbear'a.