FANDOM

Gdzie jest twój pluszak? Mój to Springbonnie. Tatuś powiedział, żebym uważała, żeby mi nie uszczypał palców. To pułapka na palce powiedział.
  — Dziewczynka z minigierki z FNaF 4 

Plushtrap - pluszowa zabawka Springtrap'a pojawiająca się w wydarzeniu "Fun with Plushtrap" w grze Five Nights at Freddy's 4.

Wygląd

Plushtrap, jak jego imię wskazuje, jest pluszową wersją Springtrapa. W przeciwieństwie do pierwowzoru nie jest bardzo zniszczony. Posiada tylko małe uszkodzenia w okolicach czoła oraz uszu. Podobnie jak wszystkie Koszmarne animatroniki posiada ostre zęby. Nie ma tęczówek w oczach, albo po prostu są one bardzo ciemne.

Jest on bardzo niski. Kolor jego kostiumu jest dużo jaśniejszy od Springtrap'a. Różnicą pomiędzy Springtrapem a Plushtrapem jest również to, że ten pierwszy ma pięć palców na każdej dłoni, a drugi tylko cztery.

Zachowanie

Po ukończeniu nocy 1-5, gdy gracz zostaje teleportowany do wydarzenia "Fun witch Plushtrap", gdzie naszym przeciwnikiem i utrudnieniem jest właśnie tytułowy Plushtrap. Jego punktem startowym jest białe krzesełko, na którym siedzi po zaczęciu się rozgrywki. Gdy gracz nie świeci latarką zejdzie z niego, a jeśli to zrobi wtedy wraca, gdzie jego miejsce, ale im bardziej się przybliża to już nie będzie się cofał, ale światło w każdej sytuacji go zatrzymuje, a ciemność zawsze sprawia, że się porusza. W niektórych momentach użycie latarki sprawia, że na chwile schodzi z pola widzenia gracza, jednakże nie wszystkich. W przypadku przyłapania go na krzyżyku następna noc będzie krótsza o 2 godziny. Ale w zamian za to, gdy zajdzie za daleko to zaatakuje gracza. Mimo to i tak można kontynuować grę, lecz bez dodatkowego bonusu.

Jumpscare

Plushtrap Jumpscare

Plushtrap Jumpscare

Plushtrap mimo, że nie jest koszmarny to potrafi atakować, jak oni. Wraz z Koszmarny Fredbear'em i Koszmarem należy do nielicznej grupy animatroników, które mogą atakować tylko na jeden sposób. W przypadku Plushtrap'a polega on na tym, że skacze na protagonistę, chwyta go za głowę lub barki i kłapie swoją paszczą przed jego twarzą przy tym nieustannie się trzęsąc. Jego Jumpscare jest niemożliwy do wykonania pod tym względem, że siła grawitacji na niego nie działa.

W UCN atakuje wtedy kiedy go nie wystraszymy ze swojego krzesła. Jumpscare jest praktycznie identyczny. Tylko podczas tego jumpscare'a bardziej chaotycznie kłapie szczęką i się nas nie trzyma.

Plushtrap Jumpscare-0

Jumpscare Plushtrapa w UCN

Podczas ataku wydaje specyficzne odgłosy

PlushtrapSCREAM

Ciekawostki

  • Jest jednym animatronikiem z 4 części gry, który nie ma na początku imienia "Nightmare" lub w polskim języku "Koszmarny"
  • Jest jedynym animatronikiem pojawiający się w minigrach.
  • Podczas jednej z minigier pewna dziewczyna mówi, że nazywa się Spring Bonnie, ale jej tata nazwał go pułapką na palce, ponieważ miał skłonność do szczypania palców.
    • To dowodzi, że był nawiedzony przed FredBear's Family Diner lub podczas jej funkcjonowania.
      • Możliwe, że jest opętany przez dusze zabitego dziecka w minigrze "Daj ciasto dzieciom".
  • Po ukończeniu Koszmaru w Five Nights at Freddy's 3 po podświetleniu gazety informującej o spaleniu się Fazbear's Fright: The Horror Attraction widać coś, co przypomina głowę Springtrap'a, lecz straty są w jego ciele zbyt wielkie ,by był to on.
  • Krzyk Plushtrap'a i Koszmarnej Babeczki jest przyspieszonym zwykłym Jumpscare'm, lecz jest adekwatny do ich wzrostów.
  • Plushtrap jest pierwszym pluszakiem, który może atakować.
  • Jego istnienie może być rekompensatą za to, że w Five Nights at Freddy's 3 nigdy nie było możliwości zdobycia pluszaka Springtrap.
  • Jest pierwszą postacią wzorowaną na Springtrapie.
  • W minigrze jest nazwany pułapką na palce, a w grze pluszową pułapką, prawdopodobnie to pomyłka ze strony twórcy gry.
  • Z pozoru ma cztery i trzy palce, ale na pierwszej klatce jumpscare widać wyraźnie, że ma na każdej ręce po cztery palce.
  • Należy do trzech animatroników, które inaczej wyglądają w grze niż na zapowiedziach. Reszta to Koszmarny Fredbear i Koszmarny Foxy.
  • Gdy chowa się w drugim korytarzu po lewej stronie to jego wygląd, jakby się zmienia. Wtedy wygląda identycznie, jak na dziewiątym teaserze. Nawet podświetlenie tego nie zmienia.

Galeria

Wydarzenie "Fun with Plushtrap"

Inne

Animatroniki
FNaF 1 FreddyBonnieChicaFoxyGolden Freddy
FNaF World Adventure FreddyAdventure BonnieAdventure ChicaAdventure FoxyAdventure Toy FreddyAdventure Toy BonnieAdventure Toy ChicaAdventure MangleAdventure Golden FreddyAdventure MarionetteAdventure BBAdventure JJAdventure PaperpalesAdventure Endo 01Adventure Endo 02Adventure EndoplushAdventure Withered Old FreddyAdventure Withered Old BonnieAdventure Withered Old ChicaAdventure Withered Old FoxyAdventure Shadow FreddyAdventure RWQFSFASXCAdventure SpringtrapAdventure Phantom FreddyAdventure Phantom ChicaAdventure Phantom FoxyAdventure Phantom MangleAdventure Phantom PuppetAdventure Phantom BBAdventure FredbearAdventure Spring BonnieAdventure Funtime FoxyAdventure Nightmare FreddyAdventure Nightmare BonnieAdventure Nightmare ChicaAdventure Nightmare FoxyAdventure Nightmare FredbearAdventure NightmareAdventure PlushtrapAdventure NightmarionneAdventure Nightmare BBAdventure Jack-O-BonnieAdventure Jack-O-ChicaDee DeeLolbitMendoStary Człowiek Konsekwencja
Inne FredbearSpring BonnieTwisted FoxyTwisted FreddyTwisted WolfTwisted Bonnie