FANDOM

Gdzie jest twój pluszak? Mój to SpringBonnie. Tatuś powiedział, żebym uważała, żeby mi nie uszczypał palców. To pułapka na palce powiedział
  — Dziewczynka z minigierki z FNaF 4 

Plushtrap - pluszowa zabawka Springtrap'a pojawiająca się w wydarzeniu "Fun with Plushtrap" w grze Five Nights at Freddy's 4.

Wygląd

Plushtrap, jak jego imię wskazuje, jest pluszową wersją Springtrapa. W przeciwieństwie do pierwowzoru nie jest bardzo zniszczony. Posiada tylko małe uszkodzenia w okolicach czoła oraz uszu. Podobnie jak wszystkie Koszmarne animatroniki posiada ostre zęby. Nie ma tęczówek w oczach, albo poprostu są one bardzo ciemne.

Jest on bardzo niski. Kolor jego kostiumu jest dużo jaśniejszy od Springtrapa. Różnicą pomiędzy Springtrapem a Plushtrapem jest również to, że ten pierwszy ma pięć palców na każdej dłoni, a drugi tylko cztery.

Zachowanie

Po ukończeniu nocy 1-5, gdy gracz zostaje teleportowany do wydarzenia "Fun witch Plushtrap", gdzie naszym przeciwnikiem i utrudnieniem jest właśnie tytułowy Plushtrap. Jego punktem startowym jest białe krzesełko, na którym siedzi po zaczęciu się rozgrywki. Gdy gracz nie świeci latarką zejdzie z niego, a jeśli to zrobi wtedy wraca, gdzie jego miejsce, ale im bardziej się przybliża to już nie będzie się cofał, ale światło w każdej sytuacji go zatrzymuje, a ciemność zawsze sprawia, że się porusza. W niektórych momentach użycie latarki sprawia, że na chwile schodzi z pola widzenia gracza, jednakże nie wszystkich. W przypadku przyłapania go na krzyżyku następna noc będzie krótsza o 2 godziny. Ale w zamian za to, gdy zajdzie za daleko to zaatakuje gracza. Mimo to i tak można kontynuować grę, lecz bez dodatkowego bonusu.

Jumpscare

Plushtrap Jumpscare

Plushtrap Jumpscare

Plushtrap mimo, że nie jest koszmarny to potrafi atakować, jak oni. Wraz z Koszmarny FredBear'em i Koszmarem należy do nielicznej grupy animatroników, które mogą atakować tylko na jeden sposób. W przypadku Plushtrap'a polega on na tym, że skacze na protagonistę, chwyta go za głowę lub barki i kłapie swoją paszczą przed jego twarzą przy tym nieustannie się trzęsąc. Jego Jumpscare jest niemożliwy do wykonania pod tym względem, że siła grawitacji na niego nie działa.

W UCN atakuje wtedy kiedy go nie wystraszymy ze swojego krzesła.Jumpscare jest praktycznie identyczny.Tylko podczas tego jumpscare'a bardziej chaotycznie kłapie szczęką i się nas nie trzyma.

Plushtrap Jumpscare-0

PlushTrap jumpscare w UCN

Podczas ataku wydaje specyficzne odgłosy

PlushtrapSCREAM

Ciekawostki

  • Jest jednym animatronikiem z 4 części gry, który nie ma na początku imienia "Nightmare" lub w polskim języku "Koszmarny"
  • Jest jedynym animatronikiem pojawiający się w minigrach.
  • Podczas jednej z minigier pewna dziewczyna mówi, że nazywa się Spring Bonnie, ale jej tata nazwał go pułapką na palce, ponieważ miał skłonność do szczypania palców.
    • To dowodzi, że był nawiedzony przed FredBear's Family Diner lub podczas jej funkcjonowania.
      • Możliwe, że jest opętany przez dusze zabitego dziecka w minigrze "Daj ciasto dzieciom".
  • Po ukończeniu Koszmaru w Five Nights at Freddy's 3 po podświetleniu gazety informującej o spaleniu się Fazbear's Fright: The Horror Attraction widać coś, co przypomina głowę Springtrap'a, lecz straty są w jego ciele zbyt wielkie ,by był to on.
  • Krzyk Plushtrap'a i Koszmarnej Babeczki jest przyspieszonym zwykłym Jumpscare'm, lecz jest adekwatny do ich wzrostów.
  • Plushtrap jest pierwszym pluszakiem, który może atakować.
  • Jego istnienie może być rekompensatą za to, że w Five Nights at Freddy's 3 nigdy nie było możliwości zdobycia pluszaka Springtrap.
  • Jest pierwszą postacią wzorowaną na Springtrapie.
  • W minigrze jest nazwany pułapką na palce, a w grze pluszową pułapką, prawdopodobnie to pomyłka ze strony twórcy gry.
  • Z pozoru ma cztery i trzy palce, ale na pierwszej klatce jumpscare widać wyraźnie, że ma na każdej ręce po cztery palce.
  • Należy do trzech animatroników, które inaczej wyglądają w grze niż na zapowiedziach. Reszta to Koszmarny FredBear i Koszmarny Foxy
  • Gdy chowa się w drugim korytarzu po lewej stronie to jego wygląd, jakby się zmienia. Wtedy wygląda identycznie, jak na dziewiątym teaserze. Nawet podświetlenie tego nie zmienia.

Galeria

Wydarzenie "Fun with Plushtrap"

Inne