FANDOM

Noc 7 (nazywana także Custom Night) - to ostatnia noc w Five Nights at Freddy's 1 i 2. Podczas niej gramy Mike'em w FNaF1 oraz Fritz'em w FNaF2. W FNaF 3 ta noc jest ukryta.

Przedstawienie nocy

Tak jak wspomniano powyżej, w tej nocy mamy możliwość ustawienia sztucznej inteligencji (A.I.) animatroników. Dzięki temu możemy sami ustawić poziom ich aktywności i przetestować swoje umiejętności.

W FNaF 2, za ukończenie Nocy 7 na odpowiednich kodach, dostajemy pluszaki animatroników (nie licząc Babeczki i mikrofonu). Pluszaki nie mają żadnych właściwości. Służą tylko jako zachęta do przejścia nocy i ozdoba biurka.

Porady na temat animatroników (FNaF 1)

Freddy

Nasz główny bohater zejdzie ze sceny dopiero, gdy zrobią to Bonnie i Chica. Jeśli chcemy pokonać bardzo inteligentnego Freddy'ego, musimy ustawić trochę inteligencji Bonnie'mu i Chice. Jedynie na poziomie 20 Freddy staje się aktywniejszy od innych.

Aktywność

Freddy jest bardzo nieaktywny. Ustawiając go na poziomie 0-2, gracz ma większe szanse, że nie zginie z jego rąk. Na poziomie 3-6 staje się bardziej aktywny i działa tak jak w 3 i 4 nocy. Na 7-12 staje się jeszcze bardziej ruchliwy i ma zdolność dostania się do pokoju. Na 13-20 Freddy staje się najbardziej aktywny i zabije gracza nie dając mu żadnych szans. Możemy przetrwać zamykając prawe drzwi i patrząc tylko na Wschodni Korytarz. Jednak, bez względu na wszystko, Freddy zawsze zaatakuje, jeżeli zabraknie mocy.

Bonnie i Chica

Zarówno Bonnie, jak i Chica mają podobne zachowania. Zakładając, że są oni na tym samym poziomie trudności, Bonnie będzie bardziej aktywny niż Chica, z wyjątkiem poziomu 20.

Aktywność

Na poziomie 0-2 pojawiają się tak, jak w 1 nocy. Na 3-6 pojawiają się częściej. Na 7-12 są bardziej aktywni oraz mają możliwość wyłączenia drzwi i świateł. Na poziomie 13-20 zaczynają się pojawiać bardzo często i zaczną szybciej biec w stronę drzwi. Na poziomie 20 można założyć, że mają prawie taką samą częstotliwość pojawiania się, ale dają Ci więcej czasu na zamknięcie drzwi.

Jeżeli gracz widzi Bonnie'go i Chicę po obu stronach od biura na A.I. 20, ma jedną lub dwie sekundy na zamknięcie drzwi.

Foxy

Poziom trudności Foxy'ego trzeba określić wobec jego częstotliwości pojawiania się, atakowania gracza, i prędkości wracania do Pirackiego Kącika.

Aktywność

Na poziomie 0-2 działa jak w 2 nocy, na 3-6 będzie działać jak w 3 nocy, co oznacza, że gracz musi zmniejszyć częstotliwość oglądania go. Na 7-12 Foxy pojawia się częściej i atakuje szybciej. Na poziomie 13-20 Foxy atakuje bardzo często i szybciej pojawia się w Zatoczce Pirata. Na poziomie 20 Foxy wychyla się z Zatoczki niemalże po poprzedniej próbie zaatakowania gracza.

Ukończenie Custom Night

Po zakończeniu 7 nocy Mike otrzymuje wypowiedzenie z pracy. Został on zwolniony za przerobienie zabawek (ustawienia A.I.), żadnego profesjonalizmu (najprawdopodobniej krzyczenie) i za zapach (rozkładające się ciała dzieci w animatronikach).

Specjalne kody

0/0/0/0

Wbrew powszechnemu przekonaniu, ustawienie takiego poziomu A.I. nie wyłączy animatroników. Ten tryb jest jednak idealny do odnajdowania Easter Egg'ów. Mimo, że gracza mogą odwiedzić Bonnie i Chica, jest to rzadkie.

Freddy może zaatakować tylko wtedy, gdy skończy nam się energia. Foxy może się uaktywnić nawet wtedy, gdy jego poziom A.I. jest ustawiony na 0. W rezultacie warto czasem spojrzeć na Pirate Cove, nawet gdy gra się na tym trybie.

1/9/8/7

Począwszy od wersji 1.13, niemożliwe jest granie na tym trybie, ponieważ wyskakuje Jumpscare Golden Freddy'ego. Scott wprowadził to, aby plotki o alternatywnym zakończeniu ucichły.

Przed updatem 1.13 gracze mogli grać na takim ustawieniu trudności, jednak nie było żadnego alternatywnego zakończenia, ani specjalnego trybu.

20/20/20/20

Nazywany Nightmare Mode lub 4/20 Mode jest najtrudniejszym ustawieniem w grze. Wszystkie Animatroniki są bardzo aktywne i przetrwanie jest niezwykle trudne. Scott Cawthon - twórca gry powiedział, że ten tryb jest niemożliwy do przejścia, jednak zaciętym graczom już się to udało. Jeżeli gracz przejdzie ten tryb, odblokuje się ostatnia, trzecia gwiazdka w menu.

Scott wyraził szok i gratulacje w stronę streamera BigBugza i YouTubera Markipliera, kiedy udało im się zakończyć ten tryb. Custom Night w tym trybie ukończyli także Youtuberzy GCPPL, Glich'e Gaming, Markiplier, DontWatchMePlay, TheSkyNinja, ShintaroPL, Ryjemy Banię, RiskRim Oh Looks Its FnaF i Eleven, jednak graczy, którzy ukończyli ten tryb mogło być znacznie więcej, niż tu podano.

Noc 7 (z ang. Night 7, nazywana czasami Custom Night) jest ostatnią nocą w Five Night at Freddy's 2. Oblokowywuję się ją po przejściu nocy 6, poprzez kliknięcie "Custom Night" w menu głównym.

Opis/Mechanika

W przeciwieństwie do innych nocy, które stawały się coraz to trudniejsze, bez względu na wole grającego, przebieg i aktywność animatroników zależy od gracza.

Jak gracz kliknie na "Custom Night", na początku nocy pojawi się okno z ikonami animatroników, przy każdej będzie możliwość ustawienia liczb od 0 do 20 za pomocą strzałek po obu stronach liczby.

Te liczby oznaczają sztuczną inteligencje (W amerykańskim/angielskim skrócie - AI, a w polskim - SI) oraz jak dany animatroniki będzie aktywny w tej nocy:

0-2 - mało aktywny

3-6 - średnio aktywny

7-12 - bardzo aktywny

13-20 - ekstremalnie aktywny

Gdy gracz ustawi AI animatroników, powinien kliknąć na napis "READY", co skutkuje zaczęciu się nocy.

Jak wspomniano powyżej, przebieg oraz aktywność animatroników tej nocy zależy od wcześniejszych ustawień.

Tryby

20/20/20/20

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji Freddy'ego, Bonnie'go, Chici i Foxy'ego na 20.

Ukończenie tego trybu, daje trzecią gwiazdkę do menu głównego.

Prawdopodobnie jest nawiązaniem do prawie, że nieukańczalnego trybu 20/20/20/20 w nocy 7 we FNaF1. 

New and Shiny

Jest łatwiejszym do przejścia odpowiednikiem trybu 20/20/20/20.

Zamiast ustawiać inteligencji starych animatroników na 20, trzeba ustawić AI wszystkich Toy animatroników na 10.

Za jego przejście otrzymuje się figurkę Toy Bonnie'go.

Double Trouble

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji Bonnie'go i Toy Bonnie'go na 20.

Za jego przejście otrzymuje się pluszaka Bonnie'go

Night of Misfits

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji Balloon Boy'a i Mangle na 20 oraz Złotego Freddy'ego na 10.

Za jego przejście otrzymuje się figurkę Balloon Boy'a.

Foxy Foxy

Foxy Foxy okno

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji Foxy'ego i Mangle na 20.

Za jego przejście otrzymuje się pluszaka Foxy'ego.

Ladies Night

Ladies Night okno

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji Chici, Toy Chici i Mangle na 20.

Za jego przejście otrzymuje się pluszaka Chici.

Freddy's Cirus

Freddy's Circus okno

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji Freddy'ego i Toy Freddy'ego na 20 oraz Balloon Boy'a, Foxy'ego i Złotego Freddy'ego na 10.

Za jego przejście otrzymuje się pluszaka Freddy'ego.

Cupcake Challenge

Ten tryb włącza się po ustawieniu inteligencji wszystkich animatroników na 5.

Za jego przejście otrzymuje się Babeczkę.

Fazbear Fever

Fazbear Fever okno

Za jego przejście otrzymuje się mikrofon Freddy'ego.

Golden Freddy

Golden Freddy okno

Za jego przejście otrzymuje się pluszaka Złotego Freddy'ego.

Galeria

FNaF 2

Custom Night jest nocą, w której można kontrolować poziom trudności każdej postaci. Jest dostępna po ukończeniu nocy szóstej.

Marionetka nie pojawia się w oknie konfiguracji, ponieważ jej ruchy w grze są zależne od działań gracza. Nową rzeczą we FNaF 2 jest możliwość włączenia zaprogramowanych trybów gry w Custom Night, które mają wszystkie znaki ustawione na pewne poziomy trudności. Wygranie któregoś z nich da nam jedną z zabawek do kolekcjonowania. Pojawiają się one na biurku w biurze, z wyjątkiem trybu 20/20/20/20. Presety są następujące:

Presets-0

Co ciekawe, po ukończeniu tej nocy dostajemy zawiadomienie o zwolnieniu. Powodami tego jest podobno manipulowanie animatronikami oraz odór. W wersji mobilnej nie ma możliwości ustawienia zachowania samodzielnie, dysponujemy tylko gotowymi zestawami. Dodatkowo nie widać poziomu trudności poszczególnych animatroników.

Tryb 10/20 przeszedł Youtuber Markiplier, Oh Look Its Fnaf i Polski Youtuber Eleven.

Tajemniczy telefon

W FNaF2, w nocy 7 po ustawieniu inteligencji wszystkich animatroników na 0, o godzinie 5 AM lub wcześniej, możemy usłyszeć sekretny telefon. Mówi do nas Phone Guy, jednakże nie wymawia żadnych słów, tylko mówi Uch, uch uch uch, jakby właśnie umierał lub był bardzo przestraszony.

FNaF 3

W FNaF 3 występuje ukryta Noc 7. By ją włączyć, trzeba wykorzystać mechanikę podobną do uruchamiania nocy 8 w FNaF 2: należy szybko jeździć i klikać po klawiszach w menu głównym. Trudność jest podobna do nocy 5, lecz za rozgrywkę nic nie otrzymamy.

Koszmar (z ang. Nightmare) to siódma grywalna noc w grze "Five Nights at Freddy's 4".

-0

Włączenie

Koszmar można włączyć klikając w "Nightmare" w EXTRA.

Opcja "Nightmare" pojawia się ,po skończeniu 6 nocy.

Opis

W koszmarze znów są animatroniki ,które były w pierwszych nocach i znowu próbują nas zabić.

Jednak o 4AM pojawia się nowy animatronik "Koszmar", a pozostałe animatroniki znikają.

Strategia

Od 12AM do 3AM

Począwszy od 12AM zaczynają się pojawiać koszmarne animatroniki i kończą o 3AM.

Przez te trzy godziny stosuj tą strategie.

Strategia wymaga: Ciszy, skupienia i szybkiego działania.

Koszmarny Bonnie jest aktywniejszy od Koszmarnej Chici, więc jak tylko zacznie się noc zaświeć latarką za siebie i sprawdź lewy przedpokój, jeśli jest tam Koszmarny Bonnie, zejdzie z pola widzenia i należy bardzo szybko odejść oraz sprawdzić szafę.

Uwaga! Jeśli stojąc przy drzwiach ,słyszysz dźwięk ,który nie pochodzi z tła ,szybko zamknij drzwi i czekaj przez 5-7 sekund ,wtedy znowu otwórz!

Od 4AM do 6AM

Wraz z nastaniem 4AM , wszystkie animatroniki odchodzą ,a wkracza nowy animatronik -Koszmar .

Koszmar (animatronik) działa tak samo jak Koszmarny Fredbear

Noc staje się ,wtedy łatwiejsza ,ale nadal jest trudna i trzeba zmienić taktykę.

Sprawdzaj co chwilę lewy i prawy przedpokój ,gdy go zauważysz zamknij drzwi na kilka sekund .

Jeżeli zniknie powtarzaj czynność.

Lecz ,gdy usłyszysz śmiech ,sprawdź łóżko i szafę. Jeżeli będzie na łóżku to spam latarką ,a jeżeli będzie w szafie to zamknij ją na kilka sekund.

Powtarzaj cały czas strategię do 6AM.

Ciekawostki

  • Przejście nocy skutkuje otrzymaniem trzeciej gwiazdki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki