FANDOM

Dynia Halloween
Treść zawarta w tym artykule jest częściowo lub całkowicie wprowadzona do gry tylko w edycji Halloween w Five Nights at Freddy's 4.

Koszmarna/y Mangle (z ang. Nightmare Mangle) to koszmarna wersja Mangle z Five Nights at Freddy's 2 wprowadzona do Five Nights at Freddy's 4 w Edycji Halloween. Zastępuje on Koszmarnego Foxy'ego będącym jego odpowiednikiem.

Pluszak Chicy Wygląd

Koszmarna/y Mangle bardzo przypomina oryginał. Podobnie, jak pierwowzór jest niemal całkowicie pozbawiony kostiumu, a więc przeważająca część metalowego szkieletu (tkz. Endoszkieletu) jest widoczna gołym okiem. Bliższe oględziny tej postaci mogą przynieść rezultaty znaczące, a często pomijanie. Jest pierwszym w historii cyklu gier Five Nights at Freddy's robotem czworonożnym, ale ma tylko trzy stopy, a czwarta noga nad tą po prawej stronie (patrz na obrazek u góry) jest pozbawiona stopy. Każda z nich ma specyficzną budowę i uzbrojona jest w cztery ostre, mechaniczne pazury, ale co jest zaskakujące mimo faktu o posiadaniu pazurów nie widać u niej palców. Jej endoszkielet klatki piersiowej jest poobijany oraz rozgnieciony, a miejscami nawet wgnieciony w siebie samego. Jak inne animatroniki ma dwoje rąk, ale posiada wyłącznie prawą dłoń, która jest biała, popękana oraz widać u niej pięć palców z malutkimi, ledwo widocznymi pazurkami, które są niczym w porównaniu z pazurami wbudowanymi w nogach. W Koszmarnej Mangle można wyróżnić niebieskawe, prawdopodobnie szklane elementy trochę odstających od jej ,,ciała", których można się dopatrzeć w okolicach ramion i szyi w czterech i jednej grupie oraz czerwone, zazwyczaj krótkie części kabli zauważalnych w losowych częściach endoszkieletu. Szyja wyrasta nie ze szczątków klatki piersiowej, a z początku lewego ramienia. Od dołu jest zakończona muszką, która wydaje się w górnej części być umoczona w atramencie lub innym czarnym płynie. Natomiast w górnej części szyi znajduje się zmasakrowana głowa animatronika, lecz nawet na pierwszy rzut oka widać, że jest to głowa Koszmarnego Foxy'ego tyle, że zmieniono kolorystykę z czerwonej na biało-różową oraz dodano rumieńce i usta pomalowano szminką. Na prawo od głównej głowy jest druga dobrze znana z Five Nights at Freddy's 2, ale tutaj jest bardziej zniszczona, posiada tym razem prawe oko i ostre białe zęby podobnie, jak inne animatroniki typu koszmar. Jego nogi posiadające stopy są złożone z 2 części, trzecia noga/ramię łącząca tułów z ,,biodrami" szkieletu oraz prawa ręka są złożone z 4 części w kolejności przedramię, ramię i znowu przedramię i ramię. Szyja oryginalnej głowy składa się z części przedramienia i ramienia, a szyja głowy endoszkieletu z części ramienia i przedramienia.

Pluszak Bonnie'go Zachowanie

Koszmarna/y Mangle zachowuje się podobnie, jak Koszmarny Foxy i wraz z innymi koszmarnymi animatronikami chce zaatakować gracza. Będzie próbowała przedostać się od lewego lub prawego przedpokoju, jak pokazane jest to podczas grania z dodatkiem ,,Mapa Domu" do Pokoju Dziecięcego, ale pozostaje wtedy niewidoczny. Gdy wejdzie do głównej lokacji przejdzie najpierw do szafy. Koszmarny Mangle może być w czterech pozycjach w tym miejscu. Sprawdzenie szafy w czasie, gdy tam wszedła zazwyczaj jest powitane swoistym Jumpscare, które nie zabija, ale stanowi ostrzeżenie, które nie należy ignorować. Czasami można zobaczyć Mangle wpatrzoną w głównego bohatera z otwartymi ustami i nieco bardziej odsuniętą, ale to też nie należy ignorować. Później Mangle wsuwa się w głębszą część szafy i nie widać jego głowy, dopiero w tym momencie można odejść, aby sprawdzić drzwi oraz łóżko. Da się również zobaczyć ją w formie pluszowej zabawki, wtedy jest najbardziej "zacofana" w fazach i tutaj gracz zdecydowanie może przestać się nim zajmować i poświecić trochę czasu na inne miejsca, które wymagają sprawdzania, ponieważ nie można go już dalej cofać w etapach. Aby z nim walczyć należy zamykać szafę i cofać ją w fazach, ale on i tak będzie "szedł naprzód". Gdy Mangle dostanie się do szafy zaczyna wydawać specyficzne dźwięki zawzięte z Five Nights at Freddy's 2, które znikną dopiero wraz z końcem nocy i mogą utrudniać usłyszenie oddychania, kiedy Jack'o Bonnie lub Jack'o Chica są zaczajeni w ciemności przy drzwiach.

Pluszak Złotego Freddy'ego Ciekawostki

  • Należy do trzech animatroników mających Toy "przodków". Reszta to Koszmarny Balloon Boy i Nightmarionne.
  • Jest oznaczona na czerwono na mapie domu.
  • Mimo iż zmieniono Koszmarnego Foxy'ego na Nightmare Mangle to zakładka ,,Making Foxy" nie została zmieniona na ,,Making Mangle" i jej zawartość również. Scott Cawthon (twórca gry), prawdopodobnie musiał zapomnieć, że w Halloweenowej Edycji Koszmarny Foxy znika z gry, a zastępuje go Mangle lub nie chciało mu się zmieniać ,,Making Foxy".
  • Na teaserze z jej ciała zwisają kable, których nie wprowadzono do gry.
  • W tej części wydaje się, że straciła możliwość chodzenia po ścianach lub nigdy nie nadarza się ku tamu okazja.
  • Posiada tylko jedno działające oko.
  • Jej pluszak jest miejscami różowy, co potwierdza teorie, że jest kobietą (reprezentuje kobietę)-ale nie cieszmy się na zapas.
    • Co ciekawe na zapowiedzi FNaF World, Mangle ma różową bieliznę, ale jego pluszak nie posiada takiej.
  • Jej pluszak ma piracką opaskę, co sugeruje, że w jakimś momencie fabuły musiała być piratem.
  • Podczas rozgrywki nie jest to takie dostrzegalne, ale pluszak Mangle jest identyczny, jak pluszak Foxy'ego tylko zmieniono kolory.
  • Jakimś zbiegiem okoliczności Marionetka, Mangle i Balloon Boy są jedynymi Phantom'ami i Koszmarnymi, którzy są jednoczenie toy'ami. Prawdopodobnie jest to zbieg okoliczności lub twórca uznał je za najbardziej oryginale (Reszta zabawkowych modeli miała identyczne imię, co poprzednik tyle, że z dopiskiem ,,Toy").
  • Podczas jumpscare'u głowa endoszkieletu nie rusza okiem i nie zamyka szczęki. Wygląda jakby ledwo mógł się ruszać.
  • Biorąc pod uwagę rozmiar Nightmare Mangle, raczej nie powinina się mieścić w tej szafie.
  • Podczas jumpscare'a można zobaczyć że jedyne części które się ruszają to głowa a inne części ani drgną.

BBDoll Galeria

Fazy

Inne

Animatroniki
FNaF 1 FreddyBonnieChicaFoxyGolden Freddy
FNaF World Adventure FreddyAdventure BonnieAdventure ChicaAdventure FoxyAdventure Toy FreddyAdventure Toy BonnieAdventure Toy ChicaAdventure MangleAdventure Golden FreddyAdventure MarionetteAdventure BBAdventure JJAdventure PaperpalesAdventure Endo 01Adventure Endo 02Adventure EndoplushAdventure Withered Old FreddyAdventure Withered Old BonnieAdventure Withered Old ChicaAdventure Withered Old FoxyAdventure Shadow FreddyAdventure RWQFSFASXCAdventure SpringtrapAdventure Phantom FreddyAdventure Phantom ChicaAdventure Phantom FoxyAdventure Phantom MangleAdventure Phantom PuppetAdventure Phantom BBAdventure FredbearAdventure Spring BonnieAdventure Funtime FoxyAdventure Nightmare FreddyAdventure Nightmare BonnieAdventure Nightmare ChicaAdventure Nightmare FoxyAdventure Nightmare FredbearAdventure NightmareAdventure PlushtrapAdventure NightmarionneAdventure Nightmare BBAdventure Jack-O-BonnieAdventure Jack-O-ChicaDee DeeLolbitMendoStary Człowiek Konsekwencja
Inne FredbearSpring BonnieTwisted FoxyTwisted FreddyTwisted WolfTwisted Bonnie