FANDOM

Koszmarny Freddy (z ang. Nightmare Freddy) - animatronik w grze "Five Nights at Freddy's 4".

Wygląd

Koszmarny Freddy to animatronik typu "koszmarny" (jak nazwa sugeruje) o średniej sylwetce, więc oczywiste jest to, że charakteryzuje się cechami tej "gromady". Dokładniej posiada pięć palców uzbrojonych w ostre szpony na każdej ręce podczas, gdy w poprzednich częściach przed Five Nights at Freddy's 4 (nie licząc Springtrap'a z trzeciej odsłony gry) nigdy nie zaobserwowano takich elementów. Jego zęby są wyjątkowo ostre, które niewątpliwie nadają mu przeraźliwy wizerunek, a na dodatek ma aż dwie szczęki, ale można również dostrzec ciemną, elegancką muszkę, która w pewien sposób kontrastuje z innymi elementami kostiumu animatronika. Posiada dwie mechaniczne gałki oczne ze złotymi tęczówkami. Jako czwarty Freddy w serii ma czarny cylinder tyle, że tutaj jest on dziurawy i w opłakanym stanie czego w innych grach nie miało miejsca oraz o dziwo z kapelusza wydają się odstawać kable, a nie resztki jakiegoś materiału, z którego mógł został zrobiony. Z pośród oryginalnego Freddy'ego, Toy wersji, starszego modelu i Phantom'a wyglądem najbardziej przypomina tego przedostatniego animatronika z powodu licznych dziur i uszkodzeń ciała. Jak inni członkowie tejże "rodziny" (z wyjątkiem Phantom Freddy'ego) jest w kolorze brązowym. Jego specyficzną cechą są trzy małe głowy mniejszych wersji "wmontowane" w postać. Pierwsza wystaje tam, gdzie jest noga, a druga wyrasta z lewej pachy, ale trzecia jest ulokowana między plecami, a tułowiem.

Fredziaki

Koszmarny Freddy przez większą część rozgrywki pozostaje niezauważalny, a wysyła w swym imieniu swoich małych pomocników, którzy mieszkają w nim samym. Jeśli łóżko znajdujące się w tylnej części pokoju dziecięcego nie będzie wystarczająco często oświetlane to jego "wysłańcy" zaczną się na nim nagromadzać. Najpierw pojawi się pojedyncza wersja, następnie dojdzie druga i będzie ich dwóch, a na końcu pojawi się ostatni, trzeci mały Freddy i liczba animatroników przestanie się powiększać. Jak taki stan potrwa dłużej, wtedy pojawi się Koszmarny Freddy, zabije protagonistę w dowolnym momencie gry i gracz ją przegra. Podczas ataku wydaje specyficzne odgłosy. Żeby małe Fredziaki nie zmieniły się w większą odmianę trzeba na nie świecić latarką. Są one tak wrażliwe na światło, że po kilku sekundowym kontakcie natychmiast znikną i prawdopodobnie chowają się pod łóżkiem.

Ultimate Custom Night

Fredziaki znowu powracają i są potrzebne żeby Nightmare Freddy zabił gracza. Tylko tym razem Fredziaki są w różnych miejscach. W biurku z FNaF'a 1 i podłoga to miejsca w których one się pojawiają. Tylko tym razem potrzeba 5-7 Fredziaków zamiast 3 żeby Nightmare Freddy się pojawił co jest plusem dla gracza. Trzeba je odganiać jak we FNaF'ie 4.

Dialogi

Żadne światło nie może cię teraz uratować.
  — Jeden z dialogów Nightmare Freddy'ego po naszej śmierci. 

Zawsze ukrywałem się w twoim cieniu
  — Inny dialog. 

Cóż za prezent dla smakoszy, ofiara, która nie może zginąć.
  — Dialog N. Freddy'ego nawiązujący do gry że mamy nieskończoność żyć UCN 

Otrzymałem ciało, aby być twym oprawcą.
  — Kolejny dialog. 

Jestem przerobiony, ale nie przez ciebie; przez tego, którego nie powinieneś był zabić.
  — Inny dialog N. Freddy'ego w UCN 

Jumpscare

Nightmare Freddy Jumpscare 1

Jumpscare N. Freddy'ego, kiedy gracz jest w Pokoju Dziecięcym, szafie lub stoi przed lewymi i prawymi drzwiami.

Nightmare Freddy Jumpscare 2

Jumpscare N. Freddy'ego, kiedy gracz jest w tylnej części pokoju dziecięcego

W sumie jedyną czynnością, jaką Koszmarny Freddy wykonuje podczas trwania całej gry jest Jumpscare. Podobnie, jak Koszmarny Bonnie, Koszmarny Foxy i Koszmarna Chica (drugi wykonuje koszmarna babeczka, ale robi to, gdy ona wejdzie do pokoju) może atakować na dwa sposoby. Pierwszy sposób to chwycenie protagonisty i uniesienie go do góry, wykonuje go tylko i wyłącznie wtedy, gdy gracz w tym czasie jest w tylnej części pokoju dziecięcego. Drugi włącza się, jak grający stoi w pokoju dziecięcym - polega on na tym, że łapie go i kłapie szczęką przed jego twarzą. Co ciekawe, jeśli postać jest w innej lokacji niż w tych powyżej wypisanych to automatycznie pojawia się w pokoju i tam animatronik wykonuje swój atak związany z tym miejscem. Atak w UCN pojawia się kiedy zignorujemy Fredziaki. Wtedy prawdopodobnie łapie nas i znowu kłapie szczęką.

NightmareFreddy Jumpscare

Jumpscare w UCN kiedy zignorujemy Fredziaki.

Każdemu atakowi towarzyszą takie dźwięki

FNAF4SCREAM1

Ciekawostki

  • To Koszmarny Freddy zabrał cylinder z pierwszego Teasera.
  • Liczby na stronie Scott'a, gdy był tam teaser z Koszmarnym Freddy'm są kodem Bilarnym. Gdyby wziąć ten kod i przemienić go na prawdziwy, wyszłyby dziwne wiadomości, które mówią "Ty Koszmar" albo "Ja Koszmar" Co to znaczy? Tego nikt nie wie...
  • Koszmarny Freddy jest podobny do Freddy'ego Kruegera - głównego bohatera z cyklu filmów "Koszmar z ulicy Wiązów".
  • Koszmarny Freddy nie wydaje się być głównym bohaterem gry, mimo iż jego imię jest w jej tytule.
  • Wielu graczy żartuje sobie, że "małe Fredziaki wołają papę Fredzia".
  • Nie występuje w nocy 5 i Koszmarze z nieznanych powodów.
  • Pojawia się w nocy 1, mimo iż we FNaF 1 Freddy zaczyna od nocy 3.
  • Podczas jego jumpscare'a w tylnym pokoju dziecięcym lampka "lewituje". Jest to najwyraźniej błąd Scott'a.
  • Na teaserze wyglądał, jakby miał 1 rząd zębów i inne palce.
  • Kiedy mniejsze wersje Koszmarnego Freddy'ego zostają zauważone, wydają dźwięki, które nieco przypominają zmodyfikowany okrzyk chóru dzieci, kiedy gracz ukończy noc we FNaF 1, FNaF 2 i FNaF 3.
  • Jest żartobliwie nazywany "Papa Freddy" lub "Tata Freddy".

Dźwięki małych Koszmarnych Fredziaków

Minimonsters

Chór dzieci

CROWD SMALL CHIL EC049202

Galeria

Animatroniki
FNaF 1 FreddyBonnieChicaFoxyGolden Freddy
FNaF World Adventure FreddyAdventure BonnieAdventure ChicaAdventure FoxyAdventure Toy FreddyAdventure Toy BonnieAdventure Toy ChicaAdventure MangleAdventure Golden FreddyAdventure MarionetteAdventure BBAdventure JJAdventure PaperpalesAdventure Endo 01Adventure Endo 02Adventure EndoplushAdventure Withered Old FreddyAdventure Withered Old BonnieAdventure Withered Old ChicaAdventure Withered Old FoxyAdventure Shadow FreddyAdventure RWQFSFASXCAdventure SpringtrapAdventure Phantom FreddyAdventure Phantom ChicaAdventure Phantom FoxyAdventure Phantom MangleAdventure Phantom PuppetAdventure Phantom BBAdventure FredbearAdventure Spring BonnieAdventure Funtime FoxyAdventure Nightmare FreddyAdventure Nightmare BonnieAdventure Nightmare ChicaAdventure Nightmare FoxyAdventure Nightmare FredbearAdventure NightmareAdventure PlushtrapAdventure NightmarionneAdventure Nightmare BBAdventure Jack-O-BonnieAdventure Jack-O-ChicaDee DeeLolbitMendoStary Człowiek Konsekwencja
Inne FredbearSpring BonnieTwisted FoxyTwisted FreddyTwisted WolfTwisted Bonnie