FANDOM

Otrzerzenie
Uwaga! Na tej stronie mogą znajdować się BARDZO głośne pliki dźwiękowe!

Pierwsza osoba - Proszę pana, należy żałować, że masowe rolnictwo korzysta należycie z pańskich cudownych instrumentów i nie przyspiesza swego rozwoju.

Czyż nie można by z łatwością zastosować niektórych z nich do przeprowadzenia szybkich eksperymentów laboratoryjnych, które by wykazały wpływ rozmaitych nawozów na wzrost rośliny? Odpowiada druga osoba - Masz rację. Przyszłe pokolenia dokonają niezliczonych zastosowań instrumentów .

Uczony rzadko uzyskuje u współczesnych radość twórczego
  — Odwrócone i wyczyszczone z zakłóceń demoniczne dźwięki Golden Freddy'ego, gdy jest w biurze

Czy nie szukałeś/aś Freddy'ego z pierwszej części albo Starszej wersji? A może: Shadow Freddy'ego, Toy Freddy'ego, Withered Golden Freddy'ego, Phantom Freddy'ego, Phantom Złotego Freddy'ego albo Nightmare Freddy'ego.

New Golden Freddy - animatronik, czyli robot wystylizowany na zwierzę, w tym wypadku niedźwiedzia. Jest tajemniczą zjawą pojawiającą się pierwszej części gry w pewnych okolicznościach.

Jego celem podobnie jak Freddy'ego, Bonnie'go, Chicki i Foxy'ego jest wejście do naszego biura i zaatakowanie nocnego stróża zatrudnionego w miejscu, w którym rozgrywa się gra. W odróżnieniu od reszty teoretycznie nie zabija, a crash'uje grę, przez co nie wiemy, co się dzieje z protagonistą.

Od dłuższego czasu wiadomo, że za agresywne zachowanie jego jak i reszty animatroników są odpowiedzialne dusze zamordowanych dzieci. Zmuszają one go i całą kapele Freddy'ego do wrogich zachowań w celu zemsty na teoretycznym mordercy, którym najprawdopodobniej jesteśmy my. Nie jest lecz to do końca pewne.

Powraca w swej zniszczonej wersji w FNaF 2 jak cała reszta postaci z jedynki.

Wygląd

Złoty Freddy to animatronik reprezentujący niedźwiedzia o typowym w FNaF modelu. Jego kostium jest niemal całkowicie w złotym kolorze. Mówi o tym pierwszy element jego pseudonimu - Golden. Drugi element pseudonimu - Freddy mówi nam, że przypomina nam on zwykłego Freddy'ego. Główną różnicą miedzy nim, a Freddy'm jest zmieniona kolorystyka nie tylko kostiumu, ponieważ czarny cylinder został zamieniony na niebieski tak samo jak kolory w muszce. Mikrofon nie przeszedł zmiany kolorystycznej ani żadnej innej. Niekiedy widzimy go w całości, a czasami tylko jego twarz, którą można dostrzec czasami w Rogu Zachodniego Korytarza zamiast plakatu głównego bohatera gry oraz podczas jego ataku albo po aktywacji kodu 1/9/8/7 w nocy niestandardowej. Gdyby tak lepiej mu się przyjrzy to widać połączenia poszczególnych segmentów ciała, piegi oraz z pozoru puste oczodoły, ale mimo wszystko posiada tzw. oczy endoszkieletu, lecz bardzo cienkie. Jego ciało zostało przedstawione w takiej pozycji jakby było sparaliżowane. Świadczy o tym min. szczęka, która jest bezwładnie otwarta - nie zamyka się. Cechą wyróżniającą Złotego Freddy'ego są trzy palce u stóp.

Zachowanie

Złoty Freddy pojawia się na wskutek różnych wydarzeń. Czasami plakat Freddy'ego w Rogu Zachodniego Korytarza zmienia się na podobiznę jego twarzy. Po wyłączeniu monitoringu pojawi się w biurze. Jest to zdarzenie niezależne od gracza, a jedynie za sprawą przypadku. Gdy ustawi się inteligencje Freddy'ego na 1, Bonnie'go na 9, Chicki na 8, a Foxy'ego na 7 w nocy niestandardowej na ekranie wyskoczy właśnie jego twarz. Ten sposób przywołania jest możliwy od aktualizacji 1.13. Uniemożliwia on granie na tym trybie, aby potępić plotki o niestandardowym zakończeniu nocy. Złoty Freddy nie jest pozytywnie nastawiony do Mike'a. Będzie nasyłał na niego różne halucynacje wizualne tj: biały napis IT'S ME, głowa Bonnie'go pozbawioną oczu, twarz Freddy'ego z przekrwionymi gałkami ocznymi lub typowo demoniczne dźwięki. Nie wiadomo dlaczego tak jest, ale włączenie kamer sprawia, że Złoty Freddy w tajemniczych okolicznościach znika, tak samo jak się pojawił.

Dźwięki

Śmiech Zamordowanego 5 dziecka

Śmiech Złotego Freddy'ego

Demoniczne odgłosy

Robotyczny dźwięk

Jumpscare

Złoty Freddy, na ogół halucynacja, Easter Egg potrafi atakować. Trochę jednak przebiega to inaczej. Gdy pojawi się w biurze nie atakuje od razu, a po dłuższej chwili. Nie ma on animowanego Jumpscare'a tylko pojedynczą klatkę z jego twarzą zajmującą cały ekran. Dalszy ciąg akcji przebiega w zupełnie inaczej niż u Freddy'ego, Bonnie'go, Chicki czy też Foxy'ego. Zamiast standardowego teleportowania gracza do po śmiertelnego ekranu "Game Over" gra ulega crashu i trzeba ją na nowo włączyć, aby ponownie zagrać. 

GoldenFreddyJumpscare

Ciekawostki

  • W plikach gry nazwany jest Yellow Bear, czyli Żółty Miś, ale fanowie zdecydowanie częściej używali nazwy Złoty Freddy, aż w końcu została do niego na stale przypisana.
  • Jeśli wyczyści się z zakłóceń oraz odwróci się dźwięk, który wydaje Złoty Freddy, gdy jest w biurze to usłyszy się fragment Autobiografii Yogina stworzonej przez Paramahansa Yogananda.
  • Możliwe, że występował z Springtrap'em na scenie w Fredbear's Family Diner, o czym świadczy minigra Stage 01.
  • Jest 5 zabitym dzieckiem o czym świadczy minigra Give Gifts, Give Life ze względu na pojawiające się na środku piąte martwe ciało.
  • Niektórzy sądzą, że w nim jest uwieziona dusza dziewczynki ponieważ, gdy zobaczymy jego plakat to usłyszymy dziewczęcy śmiech.
  • W pierwszej części gry nie możemy ustawić sztucznej inteligencji podczas nocy 7, lecz zmieniono to w następnej części.
  • Są plotki, że Złoty Freddy z pierwszej części i z drugiej to inne animatroniki.
  • Niektórzy sądzą, że jest on halucynacją z powodu jego nietypowego pojawiania się i jumpscare'u. Jednak gdyby rzeczywiście był halucynacją to dziwny byłby fakt, że może nas zabić.
  • Są spekulacje, że Marionetka jest jego matką. Nie jest to jednak prawda, ponieważ minigra Take Cake to the Children pokazuje jej śmierć.
  • Są pogłoski, że mieszka on w kuchni lub magazynie podczas kiedy tam nie patrzymy.
    • Po sieci krążył film, na którym on na chwile pojawiał się w kuchni. Jest to fake, ponieważ w plikach gry nie ma plików wyglądu kuchni.
  • Jest teoria, że to on zabił Phone Guy'a, gdyż tuż przed zabójstwem słyszymy właśnie jego Jumpscare.
  • Podczas Jumpscare słychać inny dźwięk, niż w przypadku innych animatroników.
    • Pewien gracz jednak odkrył, że to spowolniony dźwięk zwykłego Jumpscare.
  • Wbrew powszechnej opinii, Złoty Freddy pojawia się w mobilnej wersji, ale ma mniejszą szansę na ukazanie się.  
  • Nie wiadomo, jak wywołuje halucynację IT'S ME.
  • Gdy inteligencję animatronów ustawimy w taki sposób Freddy - 1, Bonnie - 9, Chica - 8, Foxy - 7 pojawi się Jumpscare Golden Freddy'ego. Jest to Easter Egg.
  • Kiedy jest w biurze słyszymy robotyczne dźwięki z nocy 4/5.

Galeria

Pobrane (2) Galeria dla artykuł:
New Golden Freddy - Galeria

Animatroniki
FNaF 1 FreddyBonnieChicaFoxyGolden Freddy
FNaF 4 Nightmare FreddyNightmare FreddysNightmare BonnieNightmare ChicaNightmare CupcakeNightmare FoxyNightmare FredbearNightmarePlushtrapJack-O-BonnieJack-O-ChicaJack-O-CupcakeNightmare MangleNightmare Balloon BoyNightmarionne
Inne FredbearSpring BonniePurple Freddy