FANDOM

Monitor jest jedną z niezbędnych mechanik gry. Umożliwia on pełny dostęp do nagrań kamery wideo wewnątrz
FNaF1 monitoring

Monitoring w FNaF1

pizzerii (oprócz kuchni). Zużywa on energię. Gracz może aktywować ją najeżdżając na czerwony obszar (FNaF1) oraz obszar oznaczonym strzałkami na dole ekranu (FNaF2), aby zlokalizować animatroniki poruszające się po pizzerii. Patrzenie na animatroniki przez kamerę zapobiega ich aktywności, dopóki gracz nie zatrzyma ich oglądania. Są one jednak w stanie ograniczyć obraz, jeśli gracz będzie wciąż patrzeć na monitor, kiedy będą one się poruszać. Patrząc na monitor, gracz nie może zostać zabity przez trzech głównych animatroniki, choć Foxy może zaatakować nawet gdy monitor jest aktywowany (FNaF1). Monitor może być stosowany jako metoda obrony.
FNaF2 monitoring

Monitoring w FNaF2

W FNaF2 gracz musi przez monitor nakręcać pozytywkę.

Zalety

  • Pozwala graczowi sprawdzić każdy pokój (poza kuchnią we FNaF 1)
  • Zapobiega ruch animatroników, gdy gracz patrzy na nie (z wyjątkiem Foxy'ego, który musi być sprawdzony z umiarem).
  • Informuje gracza, gdy Foxy jest w Pirate Cove albo gdy biegnie do biura.
  • Powoduje, że Golden Freddy znika z biura, jeśli on pojawi się
    Cam 13

    Monitoring w FNaF3

    tam.

Wady

  • W pierwszej grze, kamera jest podatna na uszkodzenia, tak jak drzwi i światła. Dzieje się tak, gdy Bonnie i Chica chcą się przenieść. Kamera wraca do normy po pięciu sekundach.
  • W pierwszej grze kamera marnuje energie tak jak drzwi i światła.
  • W pierwszej grze, uruchamiając monitor może on natychmiast wywołać atak Bonniego i Chici, jeśli one wyłączyły drzwi i Światła.
  • W pewnych okolicznościach, przy użyciu monitora, przy wyświetlaniu CAM 2B może on wezwać Golden Freddiego.
  • Monitor może wywołać sprint Foxy'ego.

Ciekawostki

  • W wersji mobilnej nie można zobaczyć animacji otwierania i zamykania monitora.
  • W plikach gry jest niewykorzystana mapa z różnymi ikonami kamer różniącymi się od tych używanych w grze.
  • w FNaF2 jak klikniemy maskę i kamerę bardzo szybko zbuguje się nam monitor jak i maska

Galeria