FANDOM

Ta strona zawiera teorie i różne informacje sprzeczne, z którymi można się nie zgadzać, które nie są do końca potwierdzone przez twórcę.

Freddy Fazbear's Pizza - sieć pizzeri stworzona przez Fazbear Entertainment. Pracujemy tam jako stróż nocny i musimy przeżyć 5 nocy (Mamy jeszcze 6 i 7 ale one są dodatkowe. Ostatnią nocą "fabularną" jest noc 5.). W FNaF'ie 1 jesteśmy Mike'm Schmidt'em, a w FNaF'ie 2 - Jeremy'm Fitzergaldem oraz Fritz'em Smithem (podczas 7 nocy). W pizzerii występują animatroniki (Roboty-Zwierzęta), których zadaniem jest zapewnianie rozrywki dzieciom.

Występowanie 

Freddy Fazbear's Pizza 1

Akcja rozgrywa się prawdopodobnie w 1987 roku między FNaF'em: SL a FNaF'em 2. Występują tu niezniszczone wersje Old Withered Animatroników. Pizzeria zostaje zamknięta prawdopodobnie z powodu morderstw, które miały w niej miejsce oraz z powodu wspomnianego przez Phone Guy'a odoru i strasznego wyglądu robotów. Nie ma wydanej oficjalnej gry z tej lokacji. O jej istnieniu i o wydarzeniach w niej zaistniałych dowiadujemy się z rozgrywek z oficjalnych części gry FNaF, które w większości są teoriami.

Freddy Fazbear's Pizza 2 - FNaF 2

Akcja dzieje się w 1987 roku. Fabuła FNaF'a 2 dzieje się wcześniej niż FNaF 1. Spółka Fazbear Entertainment zastąpiła Freddy'ego, Bonnie'go, Chicę i Foxy'ego (ze swojej poprzedniej lokacji) nowymi animatronikami - Toy Freddy'm, Toy Bonnie'm, Toy Chicą, Mangle (Toy Foxy'im), Balloon Boy'em i Marionetką. Stare animatroniki służą jako zapasowe części dla nowszych modeli. Gracz wciela się w Jeremy'ego Fitzgeralda, który jest nocnym stróżem. Zostaje prawdopodobnie przeniesiony na dzienną zmianę po 6 nocy. Jego miejsce zastąpił inny stróż (prawdopodobnie Phone Guy) - Fritz Smith, który już po nocy 7 dostaje wypowiedzenie. Pizzeria zostaje zamknięta po The Bite of '87.

Freddy Fazbear's Pizza 3 - FNaF 1

Akcja dzieje się w 1993 roku. Pizzeria ma już 4 animatroniki: Freddy'ego, Bonnie'go, Chice i Foxy'ego. Freddy, Bonnie i Chica występują na scenie. Foxy zaś miał funkcję zabawiania dzieci w Pirackim Kąciku. Nasz bohater - nocny stróż nazywa się Mike Schmidt. Po nocy 7 zostaje zwolniony. Pizzeria zostaje zamknięta z nieznanego nam powodu.

Wydarzenia

Na terenach Pizzerii doszło do kilku poważnych zdarzeń:

  • Pink Guy morduje pierwsze dziecko przed budynkiem Freddy Fazbear's Pizza 1. Dziecko według spekulacji nawiedza Marionetkę (lub Golden Freddy'ego). Wydarzenie to jest przedstawione w minigrze Take Cake To The Children.
  • Pink Guy dokonuje morderstw 5 kolejnych dzieci w Freddy Fazbear's Pizza 1, które najprawdopodobniej stają się Withered animatronikiami z FNaF'a 2. Wydarzenie pokazane jest w minigrze Go! Go! Go! i Give Gifs. Give Lives..
  • The Bite of '87 [Ugryzienie w '87] - Któryś z Toy animatroników (według wielu teorii Mangle) ugryzł kogoś odgryzając mu płat czołowy. Skutkiem tego zdarzenia było zamknięcie lokacji z FNaF'a 2 oraz zniszczenie Toy animatroników. Jako ofiarę podaje się stróża nocnego - Jeremiy'ego Fitzgerald'a, który został przeniesiony na dzienną zmianę.
  • We Freddy Fazbear'a Pizza 3 z FNaF'a 1 doszło również do śmierci Purple Guy'a w stroju Springtrap'a.

Ciekawostki

  • Wydarzenia z serii FNaF są wzorowane na wydarzeniach z roku 1993 w Pizzerii Chuck E. Cheese's, w której także działają animatroniki. Na jej terenie dokonano zabójstwa 5 osób z czego jedna przeżyła.
  • Pizzerię z FNaF 1 zamknięto z nieznanych powodów.
  • Pizzerię z FNaF 2 zamknięto z powodu The Bite of '87.
  • Phone Guy we FNaF 2 wspominał, że pierwotnie chciano odnowić stare animatroniki, nawet zaczęto dodawać im nowoczesne technologie, ale zaprzestano to robić, ponieważ były po prostu brzydkie i produkowały przykry zapach, prawdopodobnie wydawany przez rozkładające się wewnątrz animatroników ciała zamordowanych dzieci.
  • Toy Animatroniki miały system rozpoznawania twarzy i były połączone z kryminalną bazą danych, przez co mogły zidentyfikować przestępcę na kilometr, mimo tych technologi atakowały stróża nocnego.
  • Freddy Fazbear's Pizza 3 i działka, na której znajdowała się pizzeria została sprzedana. Na miejscu pizzerii powstał w 2023 roku Dom strachów. Właścicielem stał się Phone Dude.

Galeria

Lokacje
FNaF 1 BiuroScenaJadalniaMagazynPiracki KącikSchowekWschodni KorytarzZachodni KorytarzRóg Wschodniego KorytarzaRóg Zachodniego KorytarzaToaletyKuchnia
FNaF 2 BiuroScenaSala GierZakątek NagródKącik ZabawGłówna HalaCzęści/UsługiPokój Imprez 1Pokój Imprez 2Pokój Imprez 3Pokój Imprez 4KorytarzLewa WentylacjaPrawa Wentylacja
FNaF 3 BiuroKorytarz (przed biurem)Korytarz (obok biura)Pokój 1Pokój 2Pokój 3Pokój 4Pokój 5Pokój 6Pokój 7Pokój 8Pokój 9Pokój 10Wentylacja 11Wentylacja 12Wentylacja 13Wentylacja 14Wentylacja 15
FNaF 4 Pokój DziecięcyTylny Pokój DziecięcyLewy PrzedpokójPrawy PrzedpokójSzafaKuchnia
FNaF SL ElevatorEntry Way VentCircus Gallery VentControl ModuleBallora GalleryBreaker RoomCircus ControlCircus GalleryFuntime AuditoriumParts & ServiceScooping RoomPrivate Room
Inne Fredbear's Family DinerCircus Baby's Pizza WorldChica's Party WorldFreddy Fazbear's PizzaPokój BezpieczeństwaFazbear's Fright: The Horror Attraction