FANDOM

Otrzerzenie
Uwaga! Na tej stronie mogą znajdować się BARDZO głośne pliki dźwiękowe!

...Eee... oprócz tego, eee, sprawdzaj od czasu do czasu kurtynę w Pirackim Kąciku. Postać stamtąd różni się od pozostałych, bo staje się bardziej aktywna, gdy kamery są wyłączone zbyt długo. Chyba nie lubi być obserwowany, nie wiem...
 Phone Guy Noc 2 

Czy nie szukałeś/aś Foxy'ego lub Mangle z drugiej części gry? Albo Phantom Foxy'ego lub Phantom Mangle z trzeciej? A może Nightmare Foxy'ego z czwartej? A może Funtime Foxy z FNaF SL?

New Foxy - animatronik pirat, dawana atrakcja Freddy Fazbear's Pizza obecnie nieczynna z nieznanych powodów i przechowywana w Pirackim Kąciku pojawiająca się w pierwszej części gry.

Jego celem podobnie, jak Freddy'ego, Bonnie'go i Chicki jest wejście do naszego biura i zaatakowanie nocnego stróża - Mike Schmidt'a zatrudnionego w miejscu, w którym rozgrywa się gra. Automatycznie kwalifikuje się go do piątki wrogów (razem ze Golden Freddy'm), którzy mogą nas zabić.

Foxy'ego i Mangle często oskarża się o spowodowanie Ugryzienia z '87. Podobno miał też brać udział w zabiciu Phone Guy'a ze względu na dobijanie się do drzwi, które słychać na nagraniu z nocy 4, a tylko on może być źródłem takiego hałasu.

Są inne teorie z nim związane takie jak ta, że wraz z Marionetką byli jedynymi postaciami, które widziały Pink Guy'a w trakcie popełniania zabójstw.

Od dłuższego czasu wiadomo, że za agresywne zachowanie tego, jak i reszty animatroników odpowiedzialne są dusze zamordowanych dzieci, które zmuszają go i całą kapele Freddy'ego do wrogich zachowań w celu zemsty na teoretycznym mordercy, którym my jesteśmy, lecz nie jest to do końca pewne.

Powraca w swej bardziej zniszczonej wersji w FNaF 2, jak cała reszta postaci z jedynki.

Wygląd

Foxy to animatronik reprezentujący lisa o typowym w FNaF modelu. Jego kostium jest w czerwonym kolorze, co wpasowuję się w zwierze, które symbolizuje. Oczy są złote i podobnie, jak to jest w przypadku Chicki, nigdy nie zmieniają się na endoszkieletową wersje. Jako jedyny animatronik z pierwszej części gry posiada zęby za równo w dolnej i górnej szczęce oraz jest uszkodzony. W jego ustach znajduje się parę złotych zębów, a sama paszcza wydaje się być zawsze otwarta. Czasami ją zamyka jak to częściowo widać podczas biegu po Zachodnim Korytarzu i na chwile przed atakiem. Zamiast lewej ręki ma metalowy hak, z którym często się kojarzy, a w miejscu prawej jest tylko jej endoszkielet. Mimo tego, że na brzuchu ma wielką dziurę to prawie całkowicie nie widać mechanicznego szkieletu, co po jej rozmiarach jest bardzo nietypowe. Posiada również parę mniejszych dziurek w kostiumie i brązowe spodnie. Widać też u niego piracką opaskę. Jego najciemniejszym elementem jest jego nos oraz właśnie ta opaska. Natomiast najjaśniejszym szczegółem tego animatronika jest brzuch. Warto wiedzieć, że Foxy tak samo, jak Freddy ma piegi, lecz tutaj te kropki są ledwie dostrzegalne.

 Zachowanie

W dzień jest nieczynną atrakcją, o czym informuje nas tabliczka Sorry! OUT OF ORDER. W nocy jednak ożywa i stara się dostać do lokacji z nocnym stróżem, by go wpakować w kostium Freddy'ego w magazynie i tym samym zabić. Używa innej strategii niż reszta przeciwników, co może świadczyć o inteligencji. Zamiast podchodzić coraz to bliżej drzwi (Nie tyczy się Bonnie, który skacze po kamerach, jak mu się podoba) i czekać przed nimi, dając czas protagoniście na zamknięcie ich to używa najkrótszej trasy i nie daje stróżowi nocnemu szansy na zabezpieczenie się.

Przez niemal całą grę znajduje się w Pirackim Kąciku, który jest jego lokacją startową, lecz przechodzi 4 fazy na tej kamerze zanim ją opuści. Foxy się porusza, kiedy zbyt często albo za rzadko sprawdzamy jego pokój. Pierwotnie siedzi za piracką kurtyną, ale o ile gracz nie potrafi zachować bilansu, aktywuje się i nieco ją odsunie, by pokazać tułowie i głowę oraz parę świecących oczu. Jest to jakiegoś rodzaju ostrzeżenie. Później, gdy grający nadal nie będzie się odpowiednio zachowywał, wyjdzie z poza atrakcji, stanie w pomieszczeniu oraz będzie szykował się do opuszczenia go. Jeśli i tu znów protagonista to zignoruje, Foxy opuści Piracki Kącik i przebiegnie przez Zachodni Korytarz próbując wtargnąć do biura przez lewe drzwi. Jeśli zastanie wejście zamknięte to wróci do punktu startowego, wszakże jeszcze przez chwile będzie dobijał się do nich i zabierał trochę energii. Jeśli Drzwi będą jednak otwarte - Foxy zaatakuje. Kiedy ma zamiar przejść z jednej fazy do drugiej to tymczasowo wyłączy kamerę w Pirackim Kąciku i z powrotem ją włączy po około 5 sekundach.

Dźwięki

Foxy biegnie przez Zachodni Korytarz

Biegnący Foxy

Dobijanie się Foxy'ego

Foxy dobija się do lewych drzwi

Jumpscare

Jumpscare Foxy'ego różni się znacząco od jumpscare'ów innych animatroników we FNaF 1. Nie wyskakuje nam przed twarzą tylko wychyla się zza lewych drzwi i wyda dźwięk jumpscare'a.

Jumpscarefnaf1

Ciekawostki

  • Foxy ma swego odpowiednika w FNaF 2 - Mangle czyli Toy Foxy'ego.
  • Istnieje teoria mówiąca, że Foxy we FNaF 1 ma dobre intencje i jego obecność w biurze to sprawdzanie czy z Mike'iem jest wszystko w porządku. Ma jednak zniszczony głos, więc podczas jumpscare'a Mike umiera na zawał.
  • W FNaF 2 jest pewna rzadka halucynacja - Foxy bez oczu. Pojawia się, gdy włączymy byle jaką noc. W tle słychać dziwne dźwięki. Potem znajdziemy się w wybranej nocy, lecz to nie wizerunek Foxy'ego z FNaF 1.
  • Foxy jako jedyny w FNaF 1 nie atakuje bezpośrednio. Natomiast w FNaF 2 jest odwrotnie, tylko Foxy i Mangle skaczą na nas w celu ugryzienia.
  • Foxy wraz Chicką to jedyne animatroniki, które nie mają halucynacji w pierwszej części gry, również nie pokazują endoszkieletowych oczu.
  • Streamer Dinky Dana odkrył błąd, przez który można wyeliminować Foxy'ego z gry i stracić dostęp do drzwi. By go wykonać należy zamknąć drzwi w tym samym momencie, gdy Foxy wbiegnie do biura. Foxy wtedy wykona pełny dźwięk jumpscare'a.
  • Gdy Foxy wybiegnie z Pirackiego Kącika, napis na tabliczce może zmienić się napis na IT'S ME
  • Foxy w Pirackim Kąciku ma odsłoniętą opaskę, również można zauważyć to podczas jego sprintu, lecz na ułamek sekundy przed wejściem do naszej siedziby zasłania nią oko po czym znów ją odsłania, prawdopodobnie może ją kontrolować.
  • Jeżeli nie będziemy go w ogóle obserwować w nocy 7 20/20/20/20 FNaF 1 będzie biegł do naszego biura i pukał do drzwi co około 40 sekund. W tym momencie czasem jest skłonny od pukania zabrać nam trochę energii (mniej więcej 10% czasem więcej). Lecz to jest rzadkie, że będzie odbierał prąd (przynajmniej nie w wersji 1.11.)
  • Scott powiedział, że stworzył go w 48 godzin, jest to bardzo krótki czas jak na tak dobrze wykonaną postać.
  • Istnieje pewien Easter Egg - Foxy, gdy jest w Pirackim Kąciku może zacząć podśpiewywać.
Śpiew Foxy'ego

 Galeria

Pobrane (2) Galeria dla artykuł:
New Foxy - Galeria

Animatroniki
FNaF 1 FreddyBonnieChicaFoxyGolden Freddy
FNaF 4 Nightmare FreddyNightmare FreddysNightmare BonnieNightmare ChicaNightmare CupcakeNightmare FoxyNightmare FredbearNightmarePlushtrapJack-O-BonnieJack-O-ChicaJack-O-CupcakeNightmare MangleNightmare Balloon BoyNightmarionne
Inne FredbearSpring BonniePurple Freddy