FANDOM

"Eee, sprawdzaj kamery i pamiętaj, by zamykać drzwi tylko wtedy, gdy będzie to absolutnie konieczne. Trzeba oszczędzać energię!"

- Phone Guy Noc 1

Wskaźnik Energii (z pol. Energy rate), to jeden z głównych mechanik gry.

Rola w Grze

Wskaźnik Energii składa się z napisu "Power Left:" obok którego znajduje się ilość posiadanej energii (np. 100%, 97%, 64% lub 25%), a pod nim "Usage:" przy, którym pokazuje nam szybkość jej spadania.

Wskaźnik pokazuje nam ilość energii od 100%, maksymalnie tyle możemy posiadać i tyle mamy na początku nocy, do 0% czyli do stracenia całej energii.

Pokazuje też nam jak szybko spada energia przez system pasków.

Jeśli są zielone oznacza to, że energia powoli spada.

Jak są żółte oznacza to, że energia spada z średnią szybkością, a jak są czerwone to oznacza, że spada bardzo szybko.

Energia zaczyna szybciej spadać jak używamy: Drzwi, świateł, latarki oraz monitoringu.

Całkowity Spadek Energii

Jak po wyżej wspomniano, jeśli energia spada do 0% to całkowicie skończy się energia.

Skutkuje to wyłączeniu światła w biurze oraz pojawieniem się Freddy'ego w lewych drzwiach.

Będziemy widzieć jego niebieskie, świecące oczy oraz będziemy słyszeć jego dżingiel. Nie trwa zawsze tyle samo.

Po chwili nas zaatakuje nas i zabije. Jednak jest wyjątek. Jeżeli była godzina 5, Freddy może nie dokończyć swojego dżingielu. Wtedy przechodzimy grę.

Ciekawostki

  • Monitoring, światła, zużywają w małe ilości energii. Drzwi natomiast zużywają duże jej pokłady.
  • Freddy po skończeniu się energii ma inny Jumpscare, niż po normalnym wejściu do biura.
  • Spadek energii jest to jedna z dwóch sytuacji, kiedy Freddy może zacząć wydawać swój Dżingiel. Drugą jest, gdy przebywa w Kuchni.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki